Tuesday, May 15, 2007

θα σου πω μια ιστορία

Είχα μια φίλη που έκανε σκονάκι στην β λυκειου. Ποιος δεν κάνει θα πεις. Λοιπόν η καθηγήτρια την έπιασε και για βαθμό στο τετράμηνο της είχε βάλει οκτώ. Έδωσε αναβαθμολόγηση, έμαθε τα πάντα παπαγαλία και πήγε και έγραψε είκοσι. Η καθηγήτρια της έβαλε δεκαεννιά στο τετράμηνο και μάλιστα της εξήγησε οτι δεν θα μπορούσε να της εβαζε 20 μετά από το περιστατικό με το σκονάκι. Δεν την χάλασε την συμμαθήτριά μου και πως να την χαλάσει όταν από το οκτώ πας στο δεκαεννιά. Κάποιες μερες στο μαθημα σήκωνε χέρι τις περισσότερες φορές χωρίς καν να ρωτήσει κάτι η καθηγήτρια στην εξέταση και έλεγε ενα "ποίημα" από το μάθημα,ότι είχε μάθει και το θυμόταν παπαγαλία.
Την ρωτάω καλά τι σχέση έχει αυτό που λες ,και γιατι το λες ;μου λέει ,μα αν δεν πω κατι ,θα νομίζει οτι δεν εχω διαβάσει.

Ποιος κατάλαβε ;

15 comments:

tink said...

εγώ είχα ένα φίλο που ήταν σπασικλάκι, απουσιολόγος, σκατοχαφιές και όλο πεταγόταν στο μάθημα και έλεγε τα του φροντιστηρίου χωρίς να τον ρωτάει κανείς, κι όταν του λέγαμε "σκάσε ρε μαλάκα γαμώ την μαλακία σου να πούμε κι εμείς τίποτα να πάρουμε κανένα βαθμό" μας έλεγε "γιατί να πάρετε βαθμό; για να με ξεπεράσετε;"

ποιός κατάλαβε;... τι του έκανα μετά απο πολλές τέτοιες απαντήσεις; εεε;;

maxim glendower said...

δεν κατάλαβα ακριβώς αλλά δεν θα ήθελα να ήμουν στην θέση του

tzotza said...

em...λιγο μπερδευτικα..
και εγω ειχα παντα μια κολελα στο σχολειο που ΠΑΝΤΑ εκανε ερωτησεις..οτι ναναι..απλα να εδειχνε πως ηξερε(η δεν ηξερε?)το μαθημα..

σαν teacher τωρα,παντα υπαρχουνε τετοια nerds στα μαθηματα..εμενα μου σπανε τα νευρα και δεν καταφερνουνε το σκοπο τους..δεν τους βαζω πιο ψιλους βαθμους γιατι 'γλειφουνε'..the student-who-became-a-teacher-revenge!!μουαχαχαχαχα!!!!

Ilias said...

Εγώ κατάλαβα πως το σωφρονιστικό σύστημα τύπου "σου βάζω βαθμό κάτω από τη βάση" στην περίπτωση της κοπελιάς, πέτυχε αλλά επιπλέον δημιούργησε και παρενέργειες. Τύψεις, φοβία απέναντι στην αποτυχία, οξεία παπαγαλίαση, "κάηκα στο χυλό, φυσάω και το γιαούρτι", αιώνιος σεβασμός και αφοσίωση στους "από πάνω".
Στην πραγματικότητα το όλο σκηνικό αποτελεί μέρος ενός πανάρχαιου μηχανισμού κατασκευής "εργαλείων". Δηλαδή κόψε τα πόδια από νωρίς του παιδιού, πριν προλάβει να ξεσκαρίσει από το αυγό του, ώστε μετέπειτα να γίνει το τέλειο (ήσυχο, πειθήνιο) εργαλείο. Η περίπτωση μάλιστα που αναφέρει ο maxim είναι υψίστης επιστημονικής αξίας διότι, σηκώνει πρώτα χέρι, και μετά αραδιάζει τον οχετό σκατοπαπαροπληροφοριάς που συσώρευσε κατά την χθεσινοβραδινή πλύση εγκεφάλού. Από την άλλη, η περίπτωση που μας αναφέρει η tinkerbell μόνο προβλήματα θα μπορούσε να δημιουργήσει ως μελλοντικό εργαλείο γιατί "πετάγεται" και έχει έντονη την ανάγκη για προσωπική προβολή. Εντούτοις οι παραπάνω δύο περιπτώσεις έχουν κάτι κοινό, και αυτό είναι ο υψηλός βαθμός συνειδητότητας των υποκειμένων. Φαίνεται να αναγνωρίζουν το ρόλο τους και μάλιστα να έχουν την ικανότητα να παραδέχονται δημόσια το τι σκοπό έχουν.

Εμένα προσωπικά δε με απασχολεί το γιατί η τότε φίλη του maxim ήταν (είναι;) στα πρόθυρα της σχιζοφρένιας ή το γιατί το κωλόπαιδο στην τάξη της tinkerbell ήταν ο ορισμός του σπασίκλα.
Με απασχολεί γιατί ο μεν maxim κάθετε και αναρωτιέται με μια τέτοια απάντηση ενώ η tinkerbell μπαίνει κατευθείαν στο ψητό και αρχίζει τον τύπο στις ψιλές (βρισίδια, κοπάνιμα του ανώτερου κρανίου στον τοίχο, πίσσα και πούπουλα στο κέντρο του προαυλίου, τι απ΄ όλα αυτά άραγε;).

Ελπίζω να μην ξεμπέρδεψα την tzotza, να μην βοήθησα τον maxim να καταλάβει τελικά, αλλά να έκανα σαφές ότι τάσσομαι ΥΠΕΡ της tinkerbell που έδωσε και κατάλαβε του παλιοnerdάκια! Και την εκλιπαρώ να μας πει τι και πως ακριβώς του έκανε γιατί τα πάντα στη ζωή είναι θέμα …στυλ!

Lote Alcarin said...

Εγώ από την άλλη συγκλονίστηκα από το βάθος του comment του ηλία, και μετά διάβασα και το άλλο μισό! :P Δεν υπάρχει κάτι για νακαταλάβεις μαξίμ.. Ανασφάλειες και κομπλεξισμοί. Έχω την εντύπωση πως μιλάμε για τους ίδιους ανθρώπους που θα σε πρήξουν για τα ψάρια σε ερωτήσεις και σνομπαρία!

maxim glendower said...

τζοτζά:καλά κάνεις και δεν επικροτείς τις γαληφίες.
ηλία:καλώς όρισες στο μέγαρο μαξίμου.

maxim glendower said...

Δεν σε είδα lote alcarin ,μέχρι να απαντήσω δημοσιεύτηκε και άλλο σχόλιο .Πρωτότυπο!

Pythagoras said...

Άστα αυτά maxim για δήθεν πρωτοτυπίες. Το double-posting είναι άλλη μια μεθοδευμένη προσπάθεια για ένα καλύτερο Personal Best..
Αλλά επειδή είμαι φίλος σου δίνω μια πάσα για να σκοράρεις το πολυπόθητο 9. :P

Για δεύτερη φορά συναντώ το κείμενό σου συνοδευόμενο από την κρίσιμη ερώτηση, "Ποιος κατάλαβε;".
Το σκέφτηκα λίγο. Το πάλεψα ειλικρινά. Στο τέλος κατάλαβα πολλά, αλλά τίποτα. Ανακάτεψα τα λόγια σου με προσωπικές μου εμπειρίες και βρήκα διάφορα mini μηνύματα. Αλλά δεν κατάλαβα - δεν είμαι σίγουρος δηλαδή - για τι απ όλα ήθελες να μας πεις.

Πες μας λοιπόν.
Ποιο είναι τελικά το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας;

tink said...

ilia,

μόνο και μόνο επειδή εκλιπαρείς, να σου πω οτι τον τάισα το σφουγγάρι του πίνακα, έφαγα βέβαια και εγώ την σφαλιάρα μου ΑΛΛΑ ο σπασοπούλης συμμαθητής έφαγε και κιμωλία και κλωτσιά απο το θεικό μου πόδι. Μετά βέβαια, φάγαμε και οι δύο μια μονοήμερη αλλά δεν έχει να κάνει.

maxim μόλις σκοράρισες το πολυπόθητο 9:p

Αλεξία Ηλιάδου (synas) said...

Γιατί και στη ζωή έτσι δεν κάνουν πολλοί; Λένε ό,τι μαλακία τους κατέβει στο κεφάλι, μόνο και μόνο για να πουν κάτι. Μην τυχόν και μείνουν στην απ' έξω.

Ilias said...

Ευχαριστώ maxim! Η αλήθεια είναι πως τριγυρνούσα καιρο απ' έξω απο το μέγαρο αλλα δε τολμούσα να μπώ. Αυτή τη φορά τα κατάφερα και έδωσα και μια γερή σπρωξία στη πόρτα. Ελπίζω να μην έκανα ζημιά! :P

tinkerbell,
αυτο με το σφουγγάρι ειναι φοβερή σύλληψη! Τον ταισες με ολή τη γνώση που μάζευε τοσο καιρό ο σπόγγος απο τον πίνακα και αυτος σε κέρασε ενα απλό σφαλιαρακι; Δεν έχει φαντασία ο κόσμος πια αγαπητή... Αλλα έπρεπε να το βρέξεις και λίγο τον ασπρουλίαρη το σπόγγο. Είναι πιο νόστιμος! Μπουαχαχα!

maxim glendower said...

πυθαγόρα: το ηθικό δίδαγμα στο επόμενο ποστ
tink:να'σαι καλά για το πολυπόθητο 9, η φανέλα με το νούμερο 9 παρεπιπτόντως καλή ταινία αλλά με ποδόσφαιρο.
synas: πόσο άδικο έχεις, αστειέυομαι συμφωνώ :)
ηλία:δεν συμφώνησα σχεδόν καθόλου με αυτά που είπες ,αλλά μπορείς να έρχεσαι όποτε θέλεις. όπως λέει και ο τίτλος είμαστε πάντα ανοικτά απορώ σε τι έδωσες γερή σπρωξιά.

Lote Alcarin said...

Τώρα εγώ φταίω που θέλω να βρεθούμε ένα βήμα μπροστά? Να κάνουμε το πολυπόθητο αυτό βήμα και να βρεθούμε λίγο παραπέρα? Χι... (τσαχπίνικο ύφος .. όσο μπορεί δηλαδή... ) .. και.. 14 :P

Moloch said...

Παντού υπάρχουν τέτοια φαινόμενα. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να υπάρχει ανταγωνιστικότητα στους χώρους της εκπαίδευσης (πέρα από την προφανή προώθησή της από το σύστημα). Είναι κάτι που δεν θίξατε νομίζω. Από το σχολείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, στόχος για όλους είναι να πάρουμε ΓΝΩΣΕΙΣ, όχι να τελειώσουμε πιο γρήγορα ή με καλύτερο βαθμό...
Στο Πα.Πει. θυμάμαι είδα μια κοπέλα άγνωστη να βγάζει φωτοτυπίες κάτι σημειώσεις για ένα μάθημα που χρωστούσα. Της είπα αν είναι εύκολο να τις βγάλει 2 φορές. Ευγενικά αρνήθηκε, καθώς λέει δεν ήταν δικές της και θα έπρεπε να πάρω άδεια από την συγγραφέα...

maxim glendower said...

Lote alcarin ευχαριστώ :))
Moloch νομίζω αυτό που αναφέρεις είναι πως θα έπρεπε να είναι και όχι πως είναι. Οι περισσότεροι απλά θέλουν να περάσουν τα μαθήματα ,η γνώση πάει περίπατο πλην μερικών εξαιρέσεων που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.