Tuesday, May 29, 2007

Λαγό να βγάλω;

Η μέρα άρχισε με τα καλύτερα σημάδια. Ξύπνησα σχετικά εύκολα για την δουλειά. Γενικά αυτή την περιόδο δεν έχω άγχος για την δουλειά πια. Για τίποτα δεν έχω άγχος. Δεν ξέρω αν οφείλεται αυτό σε σένα. Ελπίζω να μην ξαναποκτήσω ποτέ. Εκεί τα βρήκα όλα στην θέση τους και όπως έπρεπε να είναι εκτός από μικρές λεπτομέρειες οι οποίες εύκολα διορθώνονται. Ο πάγος και η παροχή νερού στις κατάλληλες ποσότητες. Το χτίσιμο άρχισε με γοργούς ρυθμούς. Το πρώτο κακό μαντάτο ήρθε. Ο προμηθεύτης έρχεται με άδεια χέρια. Θα ψάχνει παλετοφόρο σκέφτηκα.
- Καλημέρα.
- Καλημέρα, μου έχουν κρατήσει τα ψάρια δεν θα τα παραλάβουν. Πάρε να μιλήσεις με τον Σάββα.
Δεν έβγαλα άκρη με τον Σάββα. Τελικά δεν τα παραλάβαμε.
Δεν πειράζει. Αν και με καθυστέρησε λίγο αυτό συνέχισα ακάθεκτος στο στήσιμο. Οι υπόλοιποι προμηθευτές όλα καλά και τα ψάρια και οι θερμοκρασίες και όλα. Φαινόταν όμως ότι ο «αέρας» είχε άλλαξει μάλλον προς το χειρότερο θα πήγαιναν τα πράγματα παρά προς το καλύτερο. Τα ψάρια είναι σχεδόν όλα πάνω στο πάγκο έτοιμα για πώληση. Χτυπάει το τηλέφωνο. Ο προιστάμενος.
- Καλημέρα.
- Καλημέρα ,πως πάει καλα;
- Ναι όλα μια χαρα.
Μετά τις χαιρετούρες οδηγίες για την δουλειά. Τα νέα ήταν δυσάρεστα. Βασικά αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν το τέλειο στήσιμο γιατί θα αργούσε ο επόμενος συνάδελφος. Ανησύχησα λίγο γιατί ήθελα και να ρωτήσω κάτι τον πιο έμπειρο επόμενο συνάδελφο αλλά εντάξει κουτσά στραβά έγινε ότι έπρεπε να γίνει. Ο τραγουδοποιός υποδιευθυντής επιθεώρησε μου είπε τι έπρεπε να κάνω του είπα και για την επιστροφή εντάξει δεν έδειξε να ανησυχεί. Άρχισα μετά να βάζω τα ταμπελάκια με τις τιμές. Όλα πήγαιναν ρολόι. Κόψε και σολωμό μου είπε. Δεν ξέρω του λέω. Η απάντηση του αποστομωτική . Να μάθεις. Δεν έδωσα σημασία αλλά για να φαίνεται γεμάτος ο πάγκος άπλωσα λίγο το φιλέτο πέρκας . Η ώρα 8:10 και στις 8:30 ανοίγει το μαγαζί. Ξαφνικά από το πουθενά έρχεται ο πρωινός προμηθευτής με τα ψάρια. Ξανακαλημέρα. Σαρδέλα, σκουμπρί, μπακαλιαράκι, βακαλάο,κέφαλο,γόπα. Που θα τα βάλω τώρα όλα αυτά; Μου ήρθε στο μυαλό μία καισαριανιώτικη ατάκα. Τι να κάνω βρε αγόρι μου λαγό να βγάλω; Που σημαίνει ότι πρέπει να κάνω μαγικά για γίνει τελικά η δουλειά. Ανακατατάξεις στο πάγκο. Την πλήρωσαν τα μαλάκια. Ο χώρος τους περιορίστηκε στο μίσο. Τι να κάνουμε πρέπει να έχουμε ποικιλία στον πάγκο. Από μέσα μου και λίγο από έξω μου έχω αρχίσει να βρίζω το τμήμα,το κατάστημα,τους υπάλληλους γενικά εκτός από τα μαλάκια την πλήρωσαν και όλοι οι άλλοι. Έχω τελείωσει τα πάντα βάζω τα ταμπελάκια. Έφτιαξα και τον θάλαμο. Όλα κομπλέ. Η διάθεση μου άρχισε μετά το απανωτά σοκ να φτιάχνει. Είχαμε και μία διακοπή ρεύματος με την οποία γέλασα πάρα πολύ. Έχει πλάκα το μαγαζί χωρίς φως. Μου λέει ο δ. δεν λειτουργεί κανονικά τώρα με γεννήτρια είναι. Η σχεδόν άσεμνη χειρονομία μου τον κάνει να γελάσει. Όλα καλά ρε. Φεύγω ξέροντας ότι έχω κάνει καλή δουλεια. Πριν φύγω ο τραγουποιός διευθυντής και αυτή την φορά με προστακτική αλλά με υποκοριστικό στο τέλος μου δίνει την τελευταία οδηγία για σήμερα. Την κάνω κυριολεκτικά και μετά την κάνω και μεταφορικά. Έχω βρει και ένα κόλπο , με τα κορδόνια της ποδιάς όταν δεν είναι δεμένα,κρατόντας τα στα χέρια τα γυρνάω και χοροπηδάω λες και κάνω σκοινάκι. Είμαι λίγο νούμερο αλλά δεν με νοιάζει.
Στον δρόμο της επιστροφής νιώθω σαν να κοιμήθηκα όχι δύο ώρες αλλά οκτώ, σαν να μην δούλεψα, σαν να ξύπνησα για πρωινή γυμναστική και να γυρνάω από το τρέξιμο σε κάποιο δάσος. Ο καιρός βοηθά στο να ανέβει κι άλλο η διάθεση. Ο ήλιος λάμπει. Ένα στενό πριν το σπίτι μου έρχεται ένα αυτοκίνητο από τα αριστερά μου. Εγώ πεζός. Σταματάω για να περάσει αλλά μου κάνει νόημα να περάσω πρώτος. Τον ευχαριστώ και του λέω καλημέρα. Χαμογελάει. Μπορεί να μην του είχε ξανασυμβεί. Εμένα μου συμβαίνει συχνά όταν έχω καλή διάθεση να θέλω να λέω σε όλους καλημέρα. Πες την και ας πέσει χάμο. Καλημέρα σε όλους λοιπόν.

2 comments:

Lote Alcarin said...

Πάντα τέτοιες μέρες σου εύχομαι. Είμαι πολύ κουρασμένη και δεν "συμπάσχω", αλλά πραγματικά το χάρηκα το ποστ σου. Καλημέρα!

maxim glendower said...

όπως λέει και ο βασίλης πάντα τέτοια